Joc și joacă în prag de vară

Joc și joacă în prag de vară

  • Dezvoltarea limbajului “Interviu cu Pinocchio”, memorizare, Grupa Mare, Nivel de vârstă 5-6 ani (Ezaru Doina)


Vă propun o poezie foarte hazlie în care cei mici se vor reîntâlni cu un personaj foarte îndrăgit de ei, Pinocchio. Sunt sigură că se vor bucura și se vor distra în același timp. Dacă vor reuși să o memoreze, puteți la sfârșit să o redați pe roluri fiind pe rând Pinocchio și reporterul. Scopul activității este distracția și exersarea memoriei. Distracție plăcută!

  • Experiment “Turnuri de gheață”, Grupa Mare, Nivel de vârstă 5-6 ani (Ezaru Doina)

Pentru a efectua acest experiment, trebuie doar să plasați un recipient cu cuburi de gheață sau apă colorată în congelator. Apoi trebuie să reușiți să răciți o sticlă de apă la 0°, fără ca acesta să înghețe. Pentru acest lucru puneți sticla de apă în congelator cam (2h45/3h la -20°). Scoateți apoi sticla, foarte încet și începeți să turnați. La zero grade, cel mai mic șoc permite apei să se transforme imediat în gheață. Dacă sticla este lovită, aceasta îngheață imediat. Deci trebuie să o manevrați ușor. Evident, dificultatea este să știți când apa este la zero grade. Deci trebuie să fiți gata când se întâmplă acest lucru, iar copiii să nu fie prea departe pentru a observa fenomenul. Acest experiment le va dezvolta copiilor gândirea logică, curiozitatea și răbdarea. Distracție plăcută!

  • Educație plastică “Colorăm cu Minnie”, Grupa Mijlocie, Nivel de vârstă 4-5 ani (Vieru Mădălina)

Dragii mei, astăzi vă invit să vă distrați și să colorați împreună cu Minnie! Scopul acestei activități este distracția, dezvoltarea imaginației și a creativității. Spor la lucru!

  • Joc logic “Găsește diferența”, Grupa Mică, Nivel de vârstă 3-4 ani (Grigorescu Lorena)

Transformați-vă în detectivi și descoperiți împreună diferențele dintre imagini. Scopul jocului este de a exersa spiritul de observație și atenția celui mic. Spor!

  • Activitate practică “Ce crește în ghivecele mele?”, Grupa Mini, Nivel de vârstă 2-3 ani (Rădulescu Florina)

Ne bucurăm cu toții că putem ieși afară și ne putem distra în natură. Astăzi, vă propun un joc distractiv ”Ce crește în ghivecele mele?”. Copiii vor putea confecționa plante, flori, fructe sau legume variate care vor ”crește” în ghivecele lor. Veți avea nevoie:

  • Plastilina colorată,
  • Pietricele și cereale colorate,
  • Frunze și crengi,
  • Trei ghivece confecționate din hârtie colorată.

Captarea atenției se va realiza prin strângerea împreună cu copiii a materialelor de lucru. Lăsați-vă  imaginația să zboare. Fotografiile de mai jos vă pot fi o sursă de inspirație. Scopul acestei activități este distracția, dezvoltarea motricității fine și a creativității. Spor la lucru!

  • Experiment “Ploaie curcubeu”, Grupa Mare, Nivel de vârstă 5-6 ani (Ezaru Doina)


Materiale necesare:

  • Un pahar sau borcan
  • Cremă de ras
  • Colorant alimentar
  • Cupe / boluri
  • Pipetă
  • O lingură
  • Servețele de hârtie
  • Apă
    Mod de realizare:
    Într-un bol combinați 1/2 cană de apă cu câteva picături de colorant alimentar și agitați (folosind câte un bol pentru fiecare culoare de „ploaie” pe care doriți să o faceți). Umpleți un pahar mare 2/3 cu apă rece apoi adăugați cremă de ras pe suprafața superioară a apei.
    Spuneți-le copiilor să folosească pipete pentru a pune diferitele culori ale apei în norul de cremă de ras. Dacă aveți probleme și culorile dvs. se revarsă, încercați să puneți pipetele în interiorul spumei de ras când umpleți norul. Pe măsură ce „norul” se umple cu diverse acuarele, va începe să plouă. Cu cât este mai multă apă colorată, cu atât este mai multă ploaie care cade. Acest experiment este un mod minunat de a-i învăța pe copii despre vreme, nori și ploaie. La fel ca un nor, crema de ras preia încet diferite picături de apă colorată. Pe măsură ce norul se umple cu picături, acesta se umflă, îngreunându-se cât mai mult în interior. În acest moment începe să cadă ploaia. Deveniți creativi și distrați-vă!
  • Jocuri de relaxare și distractive

Se apropie sfârșitul de săptămână și poate v-ați gândit să plecați în călătorie. Uneori călătoriile, fie scurte sau foarte lungi, pot deveni destul de plictisitoare pentru copii. La fel se poate întâmpla și în plimbările pe jos, pe stradă. De aceea vă propun să vă jucați fără jucării sau orice alt instrument în aceste momente. Iată câteva exemple de jocuri:
-„Cântă și schimbă vocea” – când suntem în mașină, pornim radioul și, pe rând, cântăm orice melodie, indiferent dacă o cunoaștem sau nu. Ne schimbăm vocea, scoatem tot felul de sunete, ne prefacem că suntem staruri, imităm cântăreții preferați, inventăm versuri noi.
-„Ce văd cu ochii mei?” – pe rând, ne uităm în jur, alegem un obiect, poate fi un gard, un semn de circulație, o casă, orice obiect vedem și îi spunem culoarea după modelul „Eu văd cu ochii mei ceva roșu”, celălalt se uită în jur și încearcă să ghicească obiectul „Este acoperișul acela?”, „Nu”. „Este gardul casei de peste drum?”, „Ai ghicit!”
-„Ghicește animalul” – cineva se gândește la un animal iar ceilalți pun întrebări de genul „Este un animal domestic?”, „Nu”. „Este un animal sălbatic?”, „Da”. „Are 4 picioare?”, „Da”. „Are pete?”, „Nu”. „Are dungi?”, „Da”. „Este zabra?”, „Da”. Alt jucător va alege apoi un alt animal.
-„Primele 10 mașini” – fiecare își alege o culoare și numără mașinile care trec având culoarea respectivă. Când primul ajunge la mașina cu numărul 10 de culoarea aleasă de el, se oprește jocul și se reia alegându-și fiecare altă culoare.
-„Numere și culori” – spuneți pe rând un număr și o culoare, spunând totul de la început de fiecare dată când vă vine rândul. De exemplu: 1-galben; 1-galben, 2-roșu; 1-galben, 2-roșu, 3-verde; 1-galben, 2-roșu, 3-verde, 4 mov. Și așa până începeți să vă încurcați și să vă distrați.
Scopul acestor jocuri este acela de a vă face plimbările și călătoriile plăcute, drumurile lungi mai ușoare și să vă bine dispună.
Un sfârșit de săptămână minunat!



Call Now Button