
21 May În lumea copilăriei-Grupa Mică
- Poezie „Broscuța” , memorizare – Grupa Mică, Nivel de vârstă 3-4 ani (Grigorescu Lorena)
Limbajul utilizat în poezii este unul ușor de înțeles de către copil, personajele și întâmplările sunt amuzante fiind menite să capteze atenția copilului și să creeze buna dispoziție, făcând astfel activitatea de logopedie o experiență plăcută. Scopul acestor poezii este de a corecta pronunția copiilor și de a contribui la dezvoltarea vorbirii. Spor la treabă!
- Joc distractiv „Dopurile” – Grupa Mică, Nivel de vârstă 3-4 ani (Grigorescu Lorena)
Este un joc distractiv, care îi va încânta pe cei mici și le va dezvolta puterea de cooperare și lucrul în echipă. Avem nevoie pentru captarea atenței de o grămadă din dopuri și de 2 echipe, câte 5-6 reprezentanţi din fiecare echipă. Se aliniază cu toţii pe aceeaşi linie, iar în momentul în care se va da startul, vor alerga spre ţintă pentru a lua un dop din grămadă! Dar atenţie! De fiecare dată, vor fi mai puţine dopuri decât concurenţi (până se ajunge la 1 dop, care de altfel va desemna şi câştigătorul), astfel că cei care nu reuşesc să ia un dop, vor fi eliminaţi. Nimeni nu are voie să ia de pe pământ mai mult de un dop, altfel va fi eliminat! Distracție plăcută!
- Spectacol de teatru – Grupa Mică, Nivel de vârstă 3-4 ani (Grigorescu Lorena)
Jucați împreună piese de teatru. Puteți folosi păpuși în mâini sau să vă costumați în diverse personaje din povești. Ar fi amuzant să construiți chiar o scenă, dintr-un cearceaf pus pe o sfoară. Puteți extinde jocul, imaginându-vă că sunteți la școală: copilul poate fi învățătorul, iar părintele și jucăriile din pluș, ori păpușile, să fie elevii. Această activitate are ca scop dezvoltarea imaginației celui mic și distracția. Spor la treabă!
- Dezvoltarea limbajului -Ghicitori- Grupa Mică, Nivel de vârstă 3-4 ani (Grigorescu Lorena)





- Joc distractiv „Să pescuim” – Grupa Mică, Nivel de vârstă 3-4 ani (Grigorescu Lorena)
Pescuiți cu penseta dintr-un bol mai mare nasturi, scobitori, paie de plastic, cuburi lego, etc. Iar pentru ca jocul să devină mai interesant, puteți transforma jocul într-o competiție, folosind un cronometru. Distracție plăcută!
- Activitate plastică „Peștele curcubeu” – Grupa Mică, Nivel de vârstă 3-4 ani (Grigorescu Lorena)
Pictura prin stampilare este una dintre activitățile preferate de cei mici. Pentru captarea atenției aveți nevoie de: o coală pe care veți desena conturul peștelui, 1 băț de țelină, acuarele,ochi mobili.
Tăiați un băț de țelină în 6 bucăți. Puneți picături de acuarelele pe o coală și lăsați-i pe copii să le descopere pe fiecare. Începând din fața peștelui, cei mici vor ștampila cu ajutorul țelinei, pentru a face să pară solzi de pește. Cei mici pot, de asemenea, să picteze aripile și coada, dacă vor! Această activitate are ca scop stimularea expresivităţii şi creativităţii , prin stampilare. Spor la treabă!
- Joc de asociere „Așează-mă la locul meu” – Grupa Mică, Nivel de vârstă 3-4 ani (Grigorescu Lorena)
Astăzi, vă propun un joc de asociere simplu și distractiv pentru cei mici. Jocurile de asociere nu ajută doar la îmbunătățirea memoriei copilului tău, ci și a capacității de asociere și a logicii. Este important ca cel mic să știe care sunt animalele domestice si cele salbatice, dar și modalitațile de hrănire ale acestora. Pentru început, am atașat mai jos câteva imagini folositoare pentru acest joc. După ce printați imaginile, le veți decupa.
Amestecați imaginile, iar cel mic trebuie să facă 2 șiruri:
-un șir cu aminale;
-un șir cu hrana acestora;
După ce a realizat cele 2 șiruri, trebuie să asocieze amimalul cu hrana specifică. Acest joc îl ajută să poată să facă asocieri după mărime și după grupa din care fac parte anumite animale sau alimente. Spor!
- Joc de rol „Și jucăriile știu să împartă!” – Grupa Mică, Nivel de vârstă 3-4 ani (Grigorescu Lorena)
Poți să-ți obișnuiești copilul cu ideea că trebuie să împartă și dacă îl vei implica într-un joc de rol. Pur și simplu lasă-l să-și aleagă jucăriile preferate și vă veți imagina un dialog între două sau mai multe dintre ele. Acesta trebuie să fie legat de ideea de a împărți. Ajută-l pe copil să aleagă replicile potrivite pentru fiecare personaj și vezi ce atitudine are față de ideea de a împărți ceva cu altcineva. Încurajează-l să formuleze replici prin care să dovedească faptul că a înțeles că este bine să împarți. Un astfel de joc nu numai că îl va învăța pe copil să împartă, dar îi va dezvolta și vocabularul și imaginația. Spor la joacă!
- Joc de dezvoltare personală „Dă mai departe biscuitele” – Grupa Mică, Nivel de vârstă 3-4 ani (Grigorescu Lorena)
În special copiii mai mici (sub 4 ani) sunt potriviți pentru a fi implicați în următorul joc. Veți lua niște biscuiți și îi vei spune copilului să îi dea unei alte persoane, ca într-un concurs, respectând anumite reguli clare. Le puteți stabili dinainte cu cel mic. La rândul lui, acesta va da biscuiții mai departe, respectând indicațiile și sarcinile. Activitatea îl va face pe copil să înțeleagă că a împărți este un lucru normal și se va obișnui să facă acest lucru în mod constant. Spor la treabă!
- Joc de dezvoltare personală „Mingea magică” – Grupa Mică, Nivel de vârstă 3-4 ani (Grigorescu Lorena)
Acest joc va fi numai bun pentru a-l învăța pe copil să împartă și să colaboreze cu ceilalți. Tot ce ai de făcut este să faci rost de o minge mare, care să poată fi rostoglolită pe o suprafață mare. Pentru a se desfășura în bune condiții, este necesar să mergeți afară și să existe un mic grup de copii. „Misiunea” copiilor este să pună fiecare mâna pe minge și să o împingă fiecare câte puțin, așteptând mereu ca și ceilalți să poată pune mâna pe ea. Cu alte cuvinte, mingea va trebui împinsă simultan de toți copiii, fără a-i da drumul, stimulând cooperarea și spiritul de echipă. Distracție plăcută!