Ne distrăm și învățăm-Grupa Mică

Ne distrăm și învățăm-Grupa Mică

  • Joc pentru stimularea simțurilor „Coșurile senzoriale”  – Grupa Mică, Nivel de vârstă 3-4 ani (Grigorescu Lorena)

Având diferite compoziții, culori și texturi, coșurile senzoriale sunt variante simple de jocuri ce pot fi pregătite și acasă. Pentru captarea atenției aveți nevoie de o cutie de plastic, iar opțiunile de materiale și obiectele pe care le puteți folosi pentru a o umple sunt nelimitate. În funcție de tema aleasă sau de ideea de joc, puteți adăuga în cutie orez, cereale, boabe de porumb sau fasole și până la bucăți de hârtie sau obiecte din plastic. Mai mult decât a simți diferite texturi, copiii vor fi puși în fața situației de a descoperi și înțelege diverse concepte. Vor face cunoștință cu probleme matematice, cum ar fi compararea dimensiunii (mare vs. mică), potrivirea, sortarea și clasificarea (folosind nasturi, fasole sau orez), dar și cu abilitățile științifice, cum ar fi determinarea cauzei și efectului (ce se întâmplă atunci când adăugăm apă peste nisip?), gravitația (apa alunecă jos în pâlnie, nu în sus) și stările de agregare (gheața se topește).Scopul coșurilor senzoriale este de a stimula simțurile copilului și îi oferă posibilități nemăsurate de explorare și învățare. Spor la treabă!

 

  • Joc pentru dezvoltarea abilităților „Oglinda”  – Grupa Mică, Nivel de vârstă 3-4 ani (Grigorescu Lorena)

Oglinda este un obiect ce atrage copiii pentru că își pot observa propria reflexie sau aceea a obiectelor și este un mijloc excelent pentru auto-studiere și cunoaștere de sine. Pentru captarea atenției, așezați oglinda pe podea, adăugați obiecte, boabe de fasole, nasturi sau vopsea și lăsați copilul să interacționeze cu acestea. Vor descoperi noi perspective, sunetele degetelor pe oglindă le vor gâdila auzul și vor avea ocazia să se observe, jucându-se cu toate acele obiecte.Acest joc îi oferă oportunitatea de a explora și, în același timp, de a-și dezvolta abilitățile fizice, creative, lingvistice, cognitive, sociale și emoționale. Spor la joacă!

 

 

  • Joc senzorial „Viermi din paste”  – Grupa Mică, Nivel de vârstă 3-4 ani (Grigorescu Lorena)
Fie că vorbim de explorarea unor materiale sau manipularea lor, amestecare, măsurare sau mutare, jocurile senzoriale favorizează dobândirea și îmbunătățirea abilităților motorii. Un joc distractiv și care solicită mișcările fine, este descoperirea și prinderea viermilor dintr-o tavă sau o cutie cu pământ sau nisip. Pastele se fierb, opțional se adaugă în apă și colorant alimentar, iar apoi se ascund sub un strat de pământ. Provocați-i pe cei mici să găsească viermii și să îi prindă, fie cu degețelele, fie cu o pensetă de plastic.
O altă variantă este folosirea pastelor colorate pentru a crea diverse forme și tablouri. Scopul acestui joc este sporirea motricității fine a copilului.Spor la căutat!
  • Joc pentru dezvoltarea abilităților „Panglicile colorate”  – Grupa Mică, Nivel de vârstă 3-4 ani (Grigorescu Lorena)
Pe măsură ce copiii lucrează împreună sau alături, ei învață să înțeleagă punctul de vedere al altcuiva. Copiii au, de asemenea, ocazia de a se exprima și de a deveni încrezători în împărtășirea ideilor lor cu alții. Legați câteva panglici colorate  de dimensiuni diferite de un suport sau de creanga unui copac  și lăsați-i pe cei mici să interacționeze, să se întreacă spre cea mai colorată panglică, să le împartă sau să se joace de-a v-ați ascunselea printre ele. Scopul acestui joc este să-i învețe pe copii despre cooperare și colaborare.Spor!
  • Joc pentru dezvoltarea atenției și  motricității fine a mâinilor „Sortarea de semințe”  – Grupa Mică, Nivel de vârstă 3-4 ani (Grigorescu Lorena)

Sortarea cu degetele implică multă răbdare și concentrare, pe lângă faptul că boabele fiind foarte mici necesită prinderea cu cele trei degete, folosite ulterior la prinderea creionului.Pentru această activitate așezați în mijlocul unei farfurii compartimentate un pumn cu semințe: floarea-soarelui, porumb, boabe de fasole și grâu. După care îl invitați pe cel mic să le sortați, împreună, în compartimentele de pe margine una câte una. Farfuria trebuie să aibă dimensiuni și forme cât mai variate, deoarece boabele trebuiesc sortate și transferate cu degetele, iar în plan senzorial oferă multe informații creierului prin simpla lor atingere (formă, dimensiune, greutate, etc). Scopul acestui joc este dezvoltarea motricității fine, concentrarea, atenția și nu în ultimul rând, răbdarea.  Spor la treabă!

 

  • Joc distractiv „Construcții cu cuburile de lemn”  – Grupa Mică, Nivel de vârstă 3-4 ani (Grigorescu Lorena)

Cuburile din lemn sunt foarte îndrăgite de cei mici! Jucăriile educative și cele care îi stimulează să-și folosească mintea, sunt la fel de importante pentru cei mici ca alimentația și îmbrăcămintea. Prin intermediul jocurilor tip Lego, inteligența și perspicacitatea micuților sunt stimulate. Această activitate are ca scop dezvoltarea atenției, capacitatea de a face asocieri și coordonarea mișcărilor fine a mâinilor. Distracție plăcută!

 

  • Joc distractiv „Găsește perechile”  – Grupa Mică, Nivel de vârstă 3-4 ani (Grigorescu Lorena)

Pentru acest joc aveți nevoie de câteva perechi de şosete, pe care le veți pune amestecate într-un coş. După care îl invitați pe cel mic să descopere ce se ascunde în coș, urmând să îi spuneți că trebuie să găsească cele două şosete identice şi să alcătuiască cât mai multe perechi. Scopul acestui joc, este ca cel mic să-şi dezvolte coordonarea şi motricitatea. Spor!

 

  • Joc pentru dezvoltarea atenției și  motricității fine a mâinilor „Pescuim plastilină”  – Grupa Mică, Nivel de vârstă 3-4 ani (Grigorescu Lorena)

Pentru acest joc aveți nevoie de:

-un cofraj de ouă

-un clește

-plastilină

Pentru captarea atenției veți folosi materialele necesare acestei activități. Pentru început modelati 10 bile de diferite culori, după ce ați modelat bilele le puneți într-un castron. Iar acum veți avea nevoie de cofrajul de ouă și de clește. Iar cel mic poate începe transferarea bilelor din castron în cofraj, cu ajutorul cleștelui. Utilizarea cleștelui nu e o treabă tocmai ușoară, deoarece solicită coordonarea mișcării de prindere, precum și muschii mâinilor. Este o provocare pentru cel mic, însă va fi extrem de entuziasmat când va reuși să prindă bilele de plastilină colorate cu ajutorul clestelui. Scopul acestei activități este dezvoltarea răbdării și de a sorta pe culori. Distracție plăcută!

 

  • Activitate practică  „Felicitare surpriză pentru tătici”  – Grupa Mică, Nivel de vârstă 3-4 ani (Grigorescu Lorena)

Mămicile sunt răsfățate când vine vorba de flori și felicitări, deși tăticii s-ar bucura la fel de mult să primească și ei astfel de surprize, din când în când. Și chiar dacă nu avem nevoie de o ocazie specială pentru a le arăta tăticilor aprecierea și dragostea ce le-o purtăm, există totuși o zi dedicată lor. În data de 10 mai este „Ziua Tatălui”, așadar ziua perfectă pentru a le oferi o felicitare surpriză, în formă de mașină.
Materiale necesare:
-hârtie colorată
-foarfecă
-lipici
-creioane sau carioci
Veți avea nevoie de 4 pătrate albastre și 4 cercuri negre, 2 dreptunghiuri mici și 2 cercuri mici galbene, o coală dreptunghiulară roșie și un pătrat alb (marime de post-it). Spor la treabă!

 

 

  • Memorizare   „Tatăl meu”  – Grupa Mică, Nivel de vârstă 3-4 ani (Grigorescu Lorena)

”Poezia este încarnarea unei emoţii într-un limbaj.”  Charles Du Bos
Aniversarea zilei tatălui oferă copiilor posibilitatea de a-și exprima dragostea și respectul pentru părinții lor, un sentiment care are ca țel consolidarea relației tată-copil și, în consecință, în dezvoltarea emoțională a fiecărui copil. Așadar, astăzi vă propun o poezie pentru Ziua Tatălui. Scopul acestei activități este distracția și memorarea logică a versurilor poeziei. Distracție plăcută!

 

 

 



Call Now Button