Ne distrăm și învățăm- Grupa Mare

Ne distrăm și învățăm- Grupa Mare

  • Fișă individuală- “Silabe colorate”, Grupa Mare, Nivel de vârstă 5-6 ani (Ezaru Doina)

Haideți să ne jucăm un pic cu silabele. Vă propun jocul „Silabe colorate”. Scopul jocului este de a verifica modul în care copiii despart cuvintele în silabe și de a raporta numărul acestora la cifra corespunzătoare. Solicitați copiii să citească cuvintele scrise, să le despartă în silabe și apoi să coloreze fiecare segment în culoarea care corespunde numărului de silabe. Spor la lucru și distracție plăcută!

 

  • Experiment-  „Ne jucăm cu bule de săpun”, Grupa Mare, Nivel de vârstă 5-6 ani (Ezaru Doina)

Folosind un pahar din plastic și un pai de băut îți poți învăța copilul să formeze bule de săpun.
Materiale necesare:
– Un pahar de plastic transparent
– Un pai de plastic
– Apă
– Săpun lichid
Mod de realizare:
Faceți o mică gaură în partea de jos a paharului astfel încât să puteți introduce paiul de plastic la o distanța cam de 2 cm de la fundul paharului. Turnați o cantitate egală de apă și săpun lichid, dar să nu fie mai mult de 1 cm de la fundul paharului.
Ce spuneți și de o suflantă cu bule de săpun! Această jucărie este ușor de confecționat și probabil aveți deja materialele necesare:
– O sticlă goală de plastic
– O bucată de cârpă
– Bandă de cauciuc
– Detergent de vase
– Apă
Mod de realizare: tăiați fundul sticlei de plastic. Decupați cârpa de jur împrejurul sticlei dar cu 1-2 cm mai mare pentru a putea fi prinsă cu banda de cauciuc. Aplicați cârpa pe sticla de plastic tăiată folosind banda de cauciuc. Amestecați 2 părți detergent de vase cu 1 parte apă. Scufundați pânza în amestecul format și începeți să suflați formând adevărați șerpi din bule. În continuare nu vă rămâne decât să vă distrați. Spor la joacă!

 

  • Poveste-  „Fluturele, râma, greierele și furnica” de Rose Wuhl, Grupa Mare, Nivel de vârstă 5-6 ani (Ezaru Doina)
Astăzi vă propun o poveste foarte interesanta care are un mesaj deosebit, „Fluturele, râma, greierele și furnica” de Rose Wuhl.
Povestea îi va ajuta pe cei mici să înțeleagă faptul că, deși suntem firi deosebite și ne plac lucruri deosebite, putem duce o viața fericită împreună. Și aceasta pentru că fiecare, după puterile lui și în felul lui, aduce ceva bun celor din jur. Pentru trezirea intersului puteți să purtați o scurtă discuție despre gâzele care s-au trezit la viață odată cu venirea primăverii și să le spuneți câteva curiozități despre personajele poveștii:
-Furnicile nu dorm niciodată. Cu toate acestea, în zorii zilei, furnicile se întind asemenea oamenilor pentru a se dezmorți. Ele pot să ridice o greutate de 50 ori mai mare decât greutatea lor și să împingă obiecte de 30 de ori mai grele decât ele și si cad întodeauna pe partea dreaptă când sunt năucita. Greutatea tuturor furnicilor de pe Terra este mai mare decât greutatea tuturor oamenilor. Furnica este vietatea cu cel mai mare creier în proportie cu corpul.
-Papilele gustative ale fluturilor se află pe piciorușe. Astfel își caută frunzele cele mai potrivite, pe care să poată depune ouă și care să poate fi apoi consumate de omizi. Cel mai mare fluture din lume aparține speciei Troides Victoriae din insulele Solomon. Acesta poate atinge dimensiuni de până la 30 de cm lungime.
-Greierele reușește să cânte frecându-și aripile una de alta. Cu cât aerul este mai cald cu atât numărul cri-cri-urilor este mai mare.
După audierea poveștii, solicitați copiii să fixeze momentele principale, să numească personajele. Apoi ajutați-i să desprindă mesajului subliniind următoarele momente ale poveștii:
– Fiecare vietate, prin felul ei de viață, laudă frumusețea lumii: râma laudă pământul, fluturele laudă razele de soare etc.;
– Gândul ferm al râmei de a sta împreună și de a găsi pentru toți îndeletnicirea folositoare grupului;
– Orice muncă e deopotrivă de bună dacă o faci cum trebuie;
– O muncă e plăcută și iubită dacă e pe măsura forței și dăruirii celui ce o face;
– Deși suntem deosebiți putem conviețui în armonie, acest lucru ajutându-ne mai mult în rezolvarea lucrurilor.
Lectură plăcută!
  • Joc labirint- „Ajută furnica să ajungă la casa ei”, Grupa Mare, Nivel de vârstă 5-6 ani (Ezaru Doina)
Invitați-i să o ajute pe furnica din poveste să ajungă acasă. Ajutați-i dacă este nevoie, dar dați-le posibilitatea să reușească mai mult în mod independent. Acest gen de joc le dezvoltă gândirea, atenția, spiritul de observație și de orientare, perseverența și încrederea în ei. Distracție plăcută!

 

  • Activitate de dezvoltare personală-  „Recunoștința”, Grupa Mare, Nivel de vârstă 5-6 ani (Ezaru Doina)
A fi recunoscător este un obicei sănătos pe care ar trebui să îl practicăm în fiecare zi. De aceea este necesar să îi învățăm pe copiii noștri să își arate recunoștința încă de mici și să îi ajutăm să facă din aceasta o obișnuință. Pentru ei, recunoștința este o lecție importantă. Recunoștința reprezintă conștientizarea fericirii din momentul prezent. Când suntem recunoscători pentru ceea ce avem deja, nu mai căutăm fericirea în lucruri pe care nu le avem. Starea de recunoștință nu permite emoțiilor negative să-și facă loc în sufletul nostru. Recunoștința este o calitate care, alături de bunătate, face o ființă umană completă. De aceea este important să îi învațăm pe cei mici, încă din primii, ani să ia de la viață ceea ce este pozitiv.
De aceea vă propun câteva activități pe care le puteți realiza cu copiii în acest sens.
„Calendarul mulțumirilor”
Seara, când sunteți adunați în jurul mesei, încurajați fiecare membru al familiei să vorbească despre evenimentele de peste zi și să determine care sunt experiențele pentru care sunt recunoscători.
Tăiați jumătăți de plicuri pe care scrieți numere de la 1 la 31 și agățați-le pe un perete (sau unde doriți d-vs) legate cu o sfoară. Decupați fâșii de hârtie colorată, câte o culoare pentru fiecare membru al familiei, și scrieți pe ele în fiecare seară câte ceva pentru care sunteți recunoscători în acea zi. Puneți apoi biletele în jumătatea de plic din ziua respectivă. La finalul lunii, citiți-le cu voce tare încă o dată și veți vedea ce bine vă veți simți și pentru câte lucruri puteți fi recunoscători.
„Panoul cu mulțumiri al familiei”
Creați un fel de tablou pe care îl împărțiți în secțiuni egale pentru fiecare membru al familiei. Puneți fiecare în secțiunea voastră desene, cuvinte, fotografii, imagini care ilustrează ceea ce apreciați cel mai mult în viața voastră. Vă va face plăcere să îl vedeți în fiecare zi și să vă amintiți de toate lucrurile trăite, iar ceilalți vor afla cum pot să vă facă fericiți.
Mulțumesc!
Distracție plăcută!
  • Joc distractiv-  „Rețea de lasere”, Grupa Mare, Nivel de vârstă 5-6 ani (Ezaru Doina)
Tăiați fâșii de hârtie creponată și lipiți-le dintr-o parte în alta, în mod neregulat, pe pereții holului. Apoi încercați pe rând să treceți prin această „rețea de lasere” fără să le atingeți.  Jocul va fi distractiv și le va dezvolta celor mici îndemânarea, răbdarea, atenția și gândirea logică prin găsirea unui traseu care să îi ajute să rezolve sarcina. Distracție plăcută!

 

  • Activitate practică-  „Rozete învârtite”, Grupa Mare, Nivel de vârstă 5-6 ani (Ezaru Doina)

Astăzi vă propun confecționarea unei jucării care va distra toată familia.
Materiale necesare:
– 1 carton colorat
– hârtie albă și roșie
– 1 cutie de carton
– 1 piuneză
– 1 pai de băut
– 1 foarfecă
– 1 riglă
– 1 creion
Modul de realizare:
Trasați două cercuri concentrice pe cartonul colorat, iar în mijloc faceți o gaură. Împărțiți cercul cu ajutorul riglei în patru părți egale și apoi fiecare sfert în câte patru părți la fel ca în imaginea anexată. Decupați marginile cercului, îndoiți fiecare colț pe aceeași parte. Lipiți ochii, gura și înfigeți rozeta cu o piuneză pe o cutie de carton astfel încât rozeta să nu atingă cutia. Jucăria este gata! Luați un pai și suflați cu forță în rozetă. Activitatea îl ajută pe copil să își dezvolte îndemânarea, mușchii mici ai mâinilor, răbdarea și, bineînțeles, să se distreze.
Spor la lucru și distracție plăcută!

 

  • Joc distractiv-  „Mingea în pahar”, Grupa Mare, Nivel de vârstă 5-6 ani (Ezaru Doina)

Fixați câteva pahare de marginea unei mese și încercați să introduceți în fiecare câte o minge mică de plastic. Jucați pe rând și cronometrați timpul. Va câștiga cel care va reuși să introducă toate mingile în pahare în timpul cel mai scurt. Distracție plăcută!

 

 

  • Tur virtual-  „ Ziua Europei”, Grupa Mare, Nivel de vârstă 5-6 ani (Ezaru Doina)

Dragii mei pe data de 9 Mai, vom sărbători Ziua Europei, ocazie cu care vă propun un tur virtual care îl va ajuta pe cel mic să cunoască mai bine frumusețile acestui continent care reprezintă casa noastră (Europe virtual tour) mai ales acum, când libertatea noastră de mișcare este limitată, dar nimeni nu ne poate opri să visăm la următoarele călătorii pe care le vom face. Vizionare plăcută!

 

  • Activitate practică-  „ Ziua Tatălui”, Grupa Mare, Nivel de vârstă 5-6 ani (Ezaru Doina)

Dragii mei, pe data de 10 Mai vom avea ocazia să ne sărbătorim tăticii așa cum am făcut-o atunci când a fost Ziua Mamei.
Ziua Tatălui este sărbătorită în a doua duminică din luna mai în România. Ziua Tatălui are o semnificație importantă deoarece ajută la recunoașterea contribuției individuale a fiecăruia dintre cei doi părinți la viața de familie în particular și la construirea societății în general. Un tată merită toată dragostea, tot respectul și toată grija din partea copiilor săi. Așadar, dragi copii, de ziua tatălui vostru, nu-i spuneți doar “La mulți ani!”, ci făceți-i o adevărată declarație de dragoste pornită din inima voastră. Sunt sigură că iubirea pe care i-o purtați este uriașă și îi sunteți infinit recunoscători pentru tot ce vă oferă și pentru că are un suflet bun și iubitor.  De aceea m-am gândit să vă propun o mică surpriză, ca o scrisoare de mulțumire și de iubire pe care împreună cu mămicile să o faceți tăticilor.
Spor la lucru și distracție plăcută!



Call Now Button