Amintiri din copilărie-Grupa Mare

Amintiri din copilărie-Grupa Mare

  • Experiment- “Balonul jucăuș”, Grupa Mare, Nivel de vârstă 5-6 ani (Ezaru Doina)

După cum sunt sigură că v-ați dat seama, copiii au acumulat deja un bagaj de informații care să îi ajute să înțeleagă transformările care au loc în jurul lor. De aceea m-am gândit ca împreună să le fructificăm, potențialul intelectual prin realizarea unor experimente simple și foarte distractive. Experimentul este un mod sigur de înțelegere a realității și un exercițiu de observare eficientă. El poate crea stări emoționale favorabile, îi poate determina pe copii să-și folosească experiențele dobândite în urma realizării acestora și în alte activități ulterioare.
Propuneți-le să vă transformați în chimiști (sau dacă vor, în magicieni) și să descoperiți împreună cum reacționează elementele din jurul lor atunci când sunt combinate.
Astăzi vor descoperi cum pot să umfle un balon fără să sufle în el.
Materiale necesare:
– Sare de masă;
– Oțet;
– Un balon;
– O sticlă goală;
Desfășurarea experimentului:
Pasul 1: Puneți sare în interiorul balonului (aproximativ trei lingurițe).
Pasul 2: Umpleți sticla pe jumătate cu oțet.
Pasul 3: Fixați bine balonul de gura sticlei.
Pasul 4: Ridicați balonul astfel încât să curgă în sticlă toată sarea.
Veți observa că în interiorul sticlei se produce o reacție chimică prin combinarea oțetului cu sarea, iar balonul se va umfla singur.
Același experiment îl puteți face în același mod dar, cu un borcan și o mănușă de plastic.

  • Activitate practică- “Megafonul”, Grupa Mare, Nivel de vârstă 5-6 ani (Ezaru Doina)

Acest joc are ca scop distracția, dezvoltarea creativității, motricității fine, atenției și concentrării.
Materiale necesare: coală de hârtie, scotch.
Pasul 1: Luați o foaie de hârtie și uniți două laturi prin lipire astfel încât să formați un con.
Pasul 2: Tăiați vârful pentru a face un muștiuc.
Pasul 3: Acum vorbiți sau cântați la capătul îngust. Ce se întâmplă?
Puteți face mai multe conuri și să interpretați diferite sunete de animale, puteți să vorbiți în șoaptă, puteți să cântați, etc. Puteți pune niște căști lângă capătul îngust al conului. Se aude mai tare prin con? Vocea/muzica face ca aerul să vibreze mai tare, acest fapt amplifică sunetul și îl face mai puternic. Distracție plăcută!

 

  • Experiment- “Magia de gheață”, Grupa Mare, Nivel de vârstă 5-6 ani (Ezaru Doina)

Umpleți un pahar de apă și adăugați un cub de gheață. Propuneți-i celui mic să lege cu sfoara cubul și să încerce astfel să îl scoată din recipient. După câteva încercări eșuate, spuneți-i să își pună mâinile la ochi și să numere pană la 10, timp în care adaugați puțină sare peste gheață apoi rugați-l să încerce din nou după câteva momente. De aceasta dată, cubul va putea fi scos cu ușurință, grație faptului că sarea a topit cubul suficient de mult încât să se “lipească” de sfoară. Explicați-i la final fenomenul.
Scopul experimentului este înțelegerea fenomenelor din mediul înconjurător și trezirea curiozității. Distracție plăcută!

 

  • Joc distractiv- “Autoportret în făină”, Grupa Mare, Nivel de vârstă 5-6 ani (Ezaru Doina)

Acest joc contribuie la o mai bună autocunoaștere a celor mici. Înainte de a începe jocul, invitați copilul să se uite atent în oglindă pentru a-și identifica trasăturile: ochi, nas, gură, urechi, bărbie, frunte. Pentru a le fixa puneți-le câteva întrebări: Ce vezi în oglindă?, Unde este nasul tău?, Dar urechile?, Ce culoare au ochii tăi?, Ce culoare are părul tău?.
Materiale necesare: oglindă, tavă, făină/mălai/nisip.
Pregătiți făina pe o tavă și aveți grijă să fie întinsă uniform. Propuneți-i copilul să își deseneze trăsăturile feței în făină cu degetele având oglinda aproape pentru a-și observa propria față: Ce zici să ne desenăm ochii, gura, nasul, urechile în făină? Te poți ajuta de oglindă. Îl puteți ajuta cu întrebări și puteți face aceeași activitate în paralel: Cu ce ai vrea să începi? Eu îmi voi face mai întâi ochii. Am niște ochi mari și rotunzi. Ochii tăi cum sunt? Unde vrei să îi desenezi? De ce i-ai desenat acolo?. Astfel îl veți ajuta să își dezvolte gândirea critică.
Activitatea poate să continue și prin desenatul portretelor altor persoane sau chiar jucării preferate. De asemenea, dacă doriți să fie și mai interesant pentru copii, puteți pune făina pe capacul unei cutii de plastic transparent, iar în interior introduceți o lanternă aprinsa astfel încât să lumineze capacul. Distracție plăcută!

 

  • Experiment- „Floare multicoloră”, Grupa Mare, Nivel de vârstă 5-6 ani (Ezaru Doina)

Materiale necesare:
– 4 pahare cu apă
– tempera sau colorant alimentar
– o floare
– un cuțit
– un elastic pentru brățări
Mod de realizare:
Pasul 1: Se pune apă în pahare.
Pasul 2: În fiecare pahar se toarnă câteva picături de altă culoare.
Pasul 3: Se despică cu un cuțit tulpina florii în patru părți.
Pasul 4: Se prind paharele cu un elastic, unul lângă altul.
Pasul 5: Se introduc cele patru părți despicate, câte una în fiecare pahar, și se lasă câteva ore.
Se va observa că a avut loc o … magie și floarea a devenit multicoloră, căci fiecare parte de tulpină a extras apa colorată din paharul în care a fost introdusă. Putem astfel să le explicăm modul în care apa circulă prin plantă. Distracție plăcută!

 

  • Dan și mișcare “Ziua Internațională a dansului”, Grupa Mare, Nivel de vârstă 5-6 ani (Ezaru Doina)
Dragii mei, astăzi sărbătorim “Ziua Internațională a Dansului”. Încă din 1982, ziua de 29 aprilie a fost instituită drept Ziua Internațională a Dansului, la inițiativa Consiliului Internațional al Dansului, organizație din cadrul UNESCO. Ziua Internațională a Dansului încurajează promovarea dansului dincolo de bariere etnice, politice sau culturale, pentru a-i reuni pe toţi iubitorii acestei arte şi pentru a-i da locul cuvenit în toate sistemele de educaţie. Numit muzica mişcării, poezia piciorului sau limbaj al sufletului, dansul înseamnă plăcere, putere şi artă.Așadar nu uitați să dansați, nu numai astăzi, în fiecare zi. Veți vedea că viața este mai frumoasă și vă veți bucura din plin de momentele trăite. Iar copii se vor dezvolta din toate punctele de vedere, vor fi mai încrezători în forțele proprii, mai prietenoși, cu un corp frumos și sănătos, cu multă energie și mult chef de viață. Distracție plăcută!
  • Experiment- „Vulcanul în pahar”, Grupa Mare, Nivel de vârstă 5-6 ani (Ezaru Doina)
Astăzi vom continua experimetele și vom crea un mic vulcan acvatic într-un… pahar.
Materiale necesare:
– Un pahar cu apă
– Ulei de gătit
– Colorant alimentar sau tempera de culoare albastră
– O pastilă efervescentă
Mod de desfășurare:
Pasul 1: Într-un pahar cu apă turnați ulei și explicați-le copiilor cum uleiul rămâne deasupra, el neamestecâdu-se cu apa niciodată.
Pasul 2: Turnați în pahar câteva picături de colorant albastru. Se va observa că acestea se vor așeza pe fundul paharului.
Pasul 3: Puneți în pahar o pastilă efervescentă. Aceasta va produce o reacție care va amesteca cele două lichide și va produce un fel de vulcan acvatic. Spor la joacă!
  • Fișă individuală- “Numerația 1-10”, Grupa Mare, Nivel de vârstă 5-6 ani (Ezaru Doina)

Propuneți-le iar celor mici să se transforme în școlari, mai ales că mai este puțin timp până se va realiza acest lucru, și să rezolve următoarea fișă matematică. Cu ajutorul ei își vor fixa număratul și adunarea în limitele 1-10. Oferiți-le ajutor și încurajați-i tot timpul. Este foarte important acest lucru pentru a le trezi și menține interesul pentru activitatea școlară care va urma și pentru a le exersa încrederea în propriile forțe. Spor la lucru și distracție plăcută!

 

  • Experiment- „Apa și cerneala”, Grupa Mare, Nivel de vârstă 5-6 ani (Ezaru Doina)

Să punem semințele unei gândiri științifice și să o cultivăm, să educăm perseverența în găsirea de soluții potrivite, să emitem ipoteze și să tragem concluzii, să învățăm prin încercare și eroare, să păstrăm caracterul distractiv al activităților, ca în mintea copiilor să se formeze o legătură indestructibilă între distracție și învățare, să le oferim copiilor posibilitatea să își pună în practică propriile curiozități, este motivul pentru care vă propun în continuare noi experimente.
Astăzi ne vom juca cu cerneală și apă. Acest experiment ne oferă un posibil indiciu despre principiul chimic din spatele picului (substanţa cu ajutorul căreia ştergem cerneala de pe hârtie).
Iată de ce aveţi nevoie: 2 pahare, apă, cerneală albastră pentru stilou şi un pic de oţet.
Mod de desfășurare:
Pasul 1: Luaţi două pahare transparente. Puneţi într-unul dintre ele apă rece de la robinet. Al doilea pahar umpleţi-l cu apă pe care în prealabil aţi fiert-o până a dat în clocot.
Pasul 2: Puneţi în fiecare pahar câteva picături de cerneală şi amestecaţi. Ce observaţi? Ce culoare are amestecul din paharul cu apă nefiartă? Dar cel din paharul cu apă fiartă?
Pasul 3: Puneți câteva picături de oțet în paharul cu apă fiartă. Ce se întâmplă când în paharul cu apă fiartă adăugaţi acum câteva picături de oţet? Cum puteţi explica aceste reacţii chimice?
Are aşadar importanţă dacă amestecăm cerneală cu apă fiartă sau nefiartă?
Acest experiment ne oferă un posibil indiciu despre principiul chimic din spatele picului (substanţa cu ajutorul căreia ştergem cerneala de pe hârtie). Distracție plăcută!

 

  • Joc matematic- “Adunarea și scăderea”, Grupa Mare, Nivel de vârstă 5-6 ani (Ezaru Doina)

Vă propun și astăzi rezolvarea unor exerciții de adunare (sau scădere) într-un mod care îi va atrage pe cei mici. Confecționați acest pom cu mere (sau alte fructe, la alegerea copiilor) pe care ați trecut cifre de la 1 la 10 și completați-l cu bilete pe care ați scris diferite operații de adunare sau scădere. Rugați-i pe cei mici să le rezolve. Nu îi grăbiți, respectați-le ritmul de lucru, ajutați-i și încurajați-i permanent. Demonstrați-le că se pot baza pe ajutorul dumneavoastră,  acum dar și atunci când vor deveni școlari. Spor la lucru și distracție plăcută!



Call Now Button