La pas prin copilărie…Grupa Mare

La pas prin copilărie…Grupa Mare

  • Jocurile copilăriei, Grupa Mare, Nivel de vârstă 5-6 ani (Ezaru Doina)

Vă mai aduceți aminte de jocurile din copilărie, de jocurile generației cu „cheia la gât”, a generației fără tabletă, fără telefon, fără laptop/PC, fără tot felul de jocuri video? De serile de vară când ne strângeam afară în spatele blocului? De vacanțele petrecute la bunici alături de prietenii veniți de prin toate colțurile țării? Atunci când tot ce conta era să te joci? Ce amintiri frumoase!
V-ați gândit vreodată să le povestiți copiilor despre jocurile pe care le jucați atunci? Iată câteva dintre ele:

1.Telefonul fără fir
Telefonul fără fir este un joc pentru copii, ce se joacă în cel puțin 3 jucători, dar mai amuzant și mai distractiv este dacă numărul jucătorilor este mai mare.Telefonul fără fir nu este un joc cu câștigători, ci este un joc distractiv, de amuzament, deoarece se pleacă de la un cuvânt și se ajunge la cu totul alt cuvânt. Ajută la dezvoltarea auzului fonetic, capacității de concentrare și a atenției.
Cum se joacă: jucătorii se vor așeza într-un șir, sau cerc transmițând un cuvânt, ales de primul jucător, din ureche în ureche, de la un capăt la celălalt al șirului. Când cuvântul a ajuns la ultimul jucător, acesta trebuie să spună cu voce tare cuvântul ce l-a auzit de la jucătorul dinaintea lui. Cuvintele auzite și spuse mai departe, suferă transformări de-a lungul jocului, ajungând la un mesaj distorsionat, ce îi va face pe cei mici să râdă.

2. X și 0
X și 0 este un joc ce se joacă în doi jucători, „X” și respectiv „0”. Este un prilej de a vă exersa atenția, gândirea logică, capacitatea de a vă realiza o strategie.
Aveți nevoie de: o hârtie, pix, creion.
Cum se joacă: se vor trasa două linii orizontale cu distanță între ele, pe care le vom tăia cu alte două linii verticale, cu aceeași distanță, pentru a forma un tabel cu nouă căsuțe (3/3). Apoi, pe rând, fiecare jucător va trece într-o căsuță goală un „X” sau un „0”, în funcție de simbolul cu care joacă. Câștigător va fi simbolul care reușește să facă linie pe un rând, coloană sau diagonală cu 3 de „X” sau 3 de „0”. Este posibil ca foaia să fie plină, fără ca nici un jucător să-și atingă scopul, atunci jocul se termină remiză.

3. Mima
Mima este un joc interactiv de societate care se joacă pe echipe, în care este nevoie de un număr egal de jucători, minimum 4. Contribuie la dezvoltarea creativității, a capacității de concentrare, atenției și imaginației.
Aveți nevoie de: o foaie, un pix și un ceas.
Cum se joacă: se alcătuiesc două echipe, egale ca număr. Echipa A și echipa B. Se va trage la sorți pentru a stabili echipa care deschide jocul. Echipa A începe, se sfătuiesc între ei la alegerea uni cuvânt ce trebuie mimat de echipa B. Cuvântul va fi scris pe un bilețel și dat unui membru din echipa B, acesta îl va citi, fără ca partenerul său să îl vadă. Apoi îl va înapoia celui care i l-a dat. După, va trebui să facă o mulțime de mișcări și gesturi cu corpul (mâini, picioare), să își modeleze expresia feței pentru a-i da cât mai multe indicii coechipierului pentru deslușirea cuvântului. Timp alocat: 2 minute. Dacă în acest timp cuvântul este ghicit, echipa primește 2 puncte, dacă nu, va primi 1 punct. După cele 2 minute vine rândul echipei B să scrie un cuvânt pe bilețel unui jucător din cealaltă echipă. Jocul se încheie atunci când toți membrii echipei au mimat câte un cuvânt. Câștigătoare va fi echipa cu punctajul cel mai mare.

4. Baba oarba
Jocul ajută la dezvoltarea auzului fonetic, capacității de concentrare și atenției.
Jucători: de la 3 jucători în sus.
Aveți nevoie de: o eșarfă, cretă.
Cum se joacă:
Varianta 1: cu ajutorul unei crete, se trasează un spațiu din care jucătorii nu au voie să iasă. Un jucător ales să fie „baba”, legat la ochi cu o eșarfă, îi va căuta cu mâinile să-i prindă pe ceilalți. Partea distractivă a acestui joc este aceea că jucătorul legat la ochi trebuie să ghicească pe cine a prins prin pipăirea feței, a mâinilor, a îmbrăcămintei acestuia. Dacă „baba oarba” a ghicit pe cine a prins, acesta îi ia locul.
Varianta 2: se alege un copil care sa fie „baba”. Legat la ochi acesta trebuie să prindă unul din ceilalți jucători. Aceștia se răspândesc prin cameră, făcând zgomot. Dacă unul din jucători este atins, acela devine baba oarba.Distracție plăcută!

 

  • Tur virtual-“Muzeul Național de Istorie Naturală Grigore Antipa”, Grupa Mare, Nivel de vârstă 5-6 ani (Ezaru Doina)

Muzeul Național de Istorie Naturală Grigore Antipa este unul din cele mai fascinante muzee ale capitalei. Expoziția permanentă este structurată în principal în jurul prezentării ecosistemelor prin diorame, permițând astfel o „călătorie” prin diverse habitate naturale din țară și din lume, cu fauna lor caracteristică. În ultimii ani, Muzeul a creat o experiență educațională și distractivă pentru copii și adulți deopotrivă. Aceasta este replicată în turul virtual prin vizita care începe la parter, cu scheletele impresionante ale dinozaurilor, trece prin fauna Câmpiei Bărăganului, a Munților Carpați, prin Delta Dunării, în Oceanul Indo-Pacific și ajunge până în Antarctica.
Vă invităm să faceți o călătorie virtuală pentru a descoperii minunile acestui loc accesând site-ul acestuia.Vizionare plăcută!

  • Ziua Mondială a Sănătății, Grupa Mare, Nivel de vârstă 5-6 ani (Ezaru Doina)

Dragii mei, astăzi sărbătorim Ziua Mondială a Sănătății. De aceea m-am gândit să vă vin în ajutor cu câteva idei care vă vor ajuta în păstrarea sănătății celor mici. O alimentație sănătoasă este cheia sănătății copilului – adultul de mâine. În plus, alimentația sănătoasă îi crește imunitatea. Ne dorim să oferim copilului nostru o alimentație sănătoasă pentru că suntem deja conștienți că aceasta are un rol foarte important pentru sănătate. Bogate în vitamine și minerale, fructele și legumele sunt o sursă excelentă de phfiytochemicale (păstrează sistemul imunitar puternic și ține la distanță virușii și bolile). În loc să vă concentrați asupra unui singur fruct sau legumă, ar fi bine să includeți o gamă cât mai largă din aceste produse în dieta copilului. Dar cum îl facem pe copil să le consume, când știm că, de regulă, el refuză astfel de alimente în stare crudă și totul devine o provocare? Iată câteva idei de aranjare a alimentelor pe farfurie pentru a-i atrage pe copii care sunt sigură că vă vor ajuta în acest sens.Poftă bună!

 

  • Joc distractiv “Lansăm avioane la țintă”, Grupa Mare, Nivel de vârstă 5-6 ani (Ezaru Doina)

Știu că celor mici le place foarte mult să-și confecționeze avioane din hârtie pe care să le lanseze în curte. Dar pentru cei care nu au curte, și nu numai pentru ei, vă propun un altfel de joc cu avioane care exersează îndemânarea copiilor dar și pe a dumneavoastră.
Propuneți-le copiilor să confecționați împreună avioane de hârtie, după care spuneți-le că veți realiza un joc surpriză. Cei mici vor fi nerăbdători să afle despre ce este vorba. După ce ați construit fiecare câte un avion, prezentați-le panoul surpriză (ca cel din imagine) pe care îl realizați înaintea desfășurării jocului. Tot ce vă rămâne de făcut în continuare este să începeți concursul, încercând să aruncați, de la o distanță fixată împreună, avioanele, astfel încât să fie introduse în orificiile panoului. Câștigă,  cine nimerește în gaura cu cel mai mare punctaj. Sau, puteți să fixați un număr de aruncări, iar la sfârșit să câștige cine a obținut cele mai multe puncte. Distracție plăcută!

 

  • Activitate de dezvoltare personală-„Inima colorată” Grupa Mare, Nivel de vârstă 5-6 ani (Ezaru Doina)

Pentru astăzi m-am gândit să vă propun o activitate de dezvoltare personală prin desen. Sper să vă placă la fel de mult precum celelalte. Este un prilej pentru cei mici, de a-și conștientiza propriile emoții și de a le exprima prin desen.
Pentru acest joc desenați împreună cu copilul dumnavoastră o inimă mare pe o coală A4 și stabiliți câte o culoare pentru fiecare emoție cunoscută de copilul dumneavoastră. (roșu poate simboliza iubire, albastru poate reprezenta tristețea, etc). Rugați-l apoi să umple inima cu culori în funcție de ce emoții simte cel mai des și să vă povestească o întâmplare în care a trăit acea emoție. La sfârșit puteți expune inima plină de emoții în camera sa.Distracție plăcută!

  • Joc pentru dezvoltarea îndemânării și coordonării „Bila în labirint”, Grupa Mare, Nivel de vârstă 5-6 ani (Ezaru Doina)

Vă propun un joc pentru dezvoltarea îndemânării, coordonării, atenției și răbdării copiilor și, nu în ultimul rând, fixarea număratului în limitele 1-10.
Materiale necesare:
– O cutie de carton
– Sulurile rămase de la hârtia igienică sau confecționate din carton colorat
– Lipici
– O bila mică
După ce montați tuburile prin care va trece bila, le puteți numerota de la 1 la 10 pentru a obliga copilul să treacă bila în ordinea cifrelor scrise pe suluri.Distracție plăcută!

 

 

  • Activitate plastică „Desene după umbre”, Grupa Mare, Nivel de vârstă 5-6 ani (Ezaru Doina)

Dragii mei, astăzi vă propun să realizați câteva desene printr-o metodă deosebită: „Desene după umbre”
Este o activitate care va exersa mușchii mici ai mâinilor copiilor, le va fixa deprinderea de a folosi corect creionul, carioca sau pensula. În plus, fiind o modalitate nouă pentru ei, această activitate le va trezi curiozitatea și îi va distra mult.
De ce aveți nevoie?
– O coală sau un sul de hârtie albă.
– De lumina soarelui sau o lampă așezată în așa fel încât să determine formarea unei umbre pe foaia de hârtie.
– Creioane sau carioci pentru trasarea conturului, pensule și acuarele dacă doriți să pictați modelele obținute.
– Jucării nu prea mari.
În imaginile atașate vă sugerez câteva modele dar sunt sigură că imaginația copiilor va fi mult mai mare.Vă urez spor la lucru și distracție plăcută!

 

  • Tur virtual-Grădina Botanică “Dimitrie Brandza”, Grupa Mare, Nivel de vârstă 5-6 ani (Ezaru Doina)

Chiar dacă nu putem ieși din casă, ne putem bucura de frumusețile orașului nostru. Cu siguranță ați dori să profitați cât mai mult de toate bucuriile pe care Bucureștiul și împrejurimile sale le oferă pentru copii. Momente de relaxare, priveliști încântătoare și povești frumoase pe care le puteți făuri pentru copiii dumeavoastră, veți putea găsi cu siguranță la Grădina Botanică din București. Puteți realiza acest lucru și acum, accesând site-ul Grădinii Botanice “Dimitrie Brandza” – București.Vizionare plăcută!

 

  • Activitate practică „Ursuleț, prietenul meu”, Grupa Mare, Nivel de vârstă 5-6 ani (Ezaru Doina)

Astăzi vreau să vă propun o jucărie foarte ușor de confecționat care îi va încânta pe copii. Propuneți-le să se transforme în mici meșteri și să-și realizeze singuri un ursuleț-jucărie. Pe lângă faptul că se vor amuza, își vor dezvolta îndemânarea, gândirea și răbdarea. După terminare, acestă jucărie poate deveni un prieten de joacă foarte simpatic.
Materiale necesare:
– Un prosop de culoare maro (sau altă culoare dacă nu aveți)
– Elastice pentru brățări
– O fundă colorată îngustă
Dacă doriți să îi adăugați ochi și nas mai aveți nevoie de:
– Ochi de plastic
– Pampoane acrilice negre pentru nas
Etapele realizării ursului le găsiți în fotografiile atașate.Spor la lucru!

 

  • Distracție și bucurie-Bătaie cu perne, Grupa Mare, Nivel de vârstă 5-6 ani (Ezaru Doina)

M-am gândit să vă propun ca această săptămână să o încheiați într-o notă veselă, așa cum sper că ați petrecut-o și până acum. Așa că, ce ați spune de o bătaie cu perne, dar nu diseară înainte de culcare, căci somnul va fugi de la cei mici și nu vă doriți desigur acest lucru, ci dimineața, atunci când sunt somnoroși și poate reușiți mai greu să îi ridicați din pat! Și ca distracția să fie și mai mare, vă puteți lega la ochi încercând să vă nimeriți unul pe celălalt orientându-vă după hohotele de râs pe care le veți auzi în jurul vostru.
Distracție plăcută!

 



Call Now Button