La pas prin copilărie…Grupa Mijlocie

La pas prin copilărie…Grupa Mijlocie

  • Poveste „Sarea în bucate ”, Grupa Mijlocie, Nivel de vârstă 4-5 ani (Vieru Mădălina)

Prin intermediul poveștilor, copiii descoperă lumea. Acestea, îi vor face pe cei mici să își dorească să se transforme în personaje pozitive. Prin lupta dintre bine și rău, copiii descoperă consecințele unor fapte și atitudini. Astfel, ei își însușesc comportamente sociale pozitive.
Astăzi vă propun să descoperiți povestea “Sarea în bucate” scrisă de unul dintre cei mai reprezentativi scriitori pentru copii, Petre Ispirescu.
Nu uitați ca în momentul în care întâlniți cuvinte necunoscute, să le explicați iar după ce ați terminat de citit povestea, să recapitulați titlul poveștii și acțiunile desfășurate.
Scopul acestei activități este distracția, însușirea mesajului moralizator și exprimarea în propoziții corecte din punct de vedere gramatical.
Lectură plăcută!

  • Tur virtual „Cetatea Medievală Sighișoara ”, Grupa Mijlocie, Nivel de vârstă 4-5 ani (Vieru Mădălina)

Tuturor ne place să călătorim și să descoperim trecutul istoric al țării. 
Astăzi vă invit să faceți cunoștință cu Cetatea Medievală Sighișoara, singura cetate medievală locuită în întregime din Sud-Estul Europei.
Acesta este link-ul de accesare a paginii:https://360.inp.org.ro/…/centrul-istoric-sighisoara-tur-vir…Vizionare plăcută!

  • Exerciții grafice, Grupa Mijlocie, Nivel de vârstă 4-5 ani (Vieru Mădălina)

Exercițiile grafice îi ajută pe cei mici să învețe cum să țină corect creionul și să traseze semne grafice, care stau la baza deprinderii scrisului.
Vă propun o fișă care cu siguranță va fi pe placul copiilor.  Captarea atenției se realizează cu ajutorul fișei de lucru. Spor la lucru!

  • Activitate plastică    „Pictură pe farfurie ”, Grupa Mijlocie, Nivel de vârstă 4-5 ani (Vieru Mădălina)

Activitățile plastice au rolul de a contribui la dezvoltarea sensibilității estetice, a expresivității și creativității. În continuare, vă propun să descoperiți tehnica decorării farfuriei. Captarea atenției se realizează cu ajutorul materialelor folosite.
Materiale necesare:
-farfurii din carton
-acuarele🎨
-pensule
-carioci 🖍️
Înainte de a începe realizarea lucrării, nu uitați să vă încălziți mâinile și să aveți grijă la poziția corpului. Fiecare farfurie va fi decorată cu ajutorul propriei imaginații. Scopul acestei activități este distracția, stimularea creativității și a imaginației. Distracție plăcută!

  • Experiment „Acul plutitor ”, Grupa Mijlocie, Nivel de vârstă 4-5 ani (Vieru Mădălina)

Pentru astăzi am pregătit un nou experiment denumit “Acul plutitor”.Captarea atenției se realizează cu ajutorul materialelor folosite.
Meteriale necesare:
-apă
-un castron
-o pagină de ziar
-ac de cusut
-detergent lichid
Cum se joacă ?
Tăiați o bucată de ziar de aproximativ 5 cm pătrați .Umpleți castronul cu apă și așezați ziarul pe suprafața apei.
În centrul ziarului puneți acul și cu grijă împingeți colțurile încet în apă .După ce ziarul se umezește și se scufundă, acul va rămâne la suprafața apei plutind.Acum, adăugați o picătură de detergent lichid în apă la marginea vasului.
Observați cum acul se scufundă rapid!
Notă : Tensiunea suprafeței a făcut posibilă plutirea acului. Acul a fost susținut de apă, iar detergentul a fost cel care a provocat o întrerupere a tensiunii suprafeței din jurul acului, acesta scufundându-se.
Scopul acestei activități este distracția și stimularea dorinței copiilor de a experimenta lucruri noi. Distracție plăcută!

 

  • Joc pentru antrenarea gândirii logice “Pământ, apă sau cer”, Grupa Mijlocie, Nivel de vârstă 4-5 ani (Vieru Mădălina)

Pentru astăzi, m-am gândit să vă propun un joc nou, numit “Pământ, apă, cer”. Acest joc solicită concentrarea și viteza de reacție a participanților. Pe rând, fiecare jucător va rosti unul dintre cele trei cuvinte date: “Pământ, apă sau cer” pe care vor trebui să le asocieze cu numele unui animal care locuiește în acel mediu. Cuvintele corecte pot fi centralizate într-un tabel și notate cu câte o bulină roșie. Câștigă jucătorul, care a acumulat cele mai multe buline. Scopul acestei activități este distracția, dezvoltarea gândirii și îmbogățirea vocabularului.
Distracție plăcută!

  • Joc matematic “Ghicește numărul”, Grupa Mijlocie, Nivel de vârstă 4-5 ani (Vieru Mădălina)

Acest joc contribuie la dezvoltarea gândirii logice și a distracției. Pentru început, se va alege un jucător care va spune: “Mă gândesc la un număr între 1-10”. Următorul jucător va încerca să îl ghicească, iar cel care a ales numărul îl va ajuta prin diferite indicii (mai mare/mai mic, este vecinul lui…). Câștigă jucătorul care a reușit să ghicească cele mai multe numere. Scopul acestei activități este distracția și stimularea atenției copilului.Distracție plăcută!

  • Joc distractiv “Rupe hârtia”, Grupa Mijlocie, Nivel de vârstă 4-5 ani (Vieru Mădălina)

Dragii mei, astăzi vă propun un joc distractiv care se numește “Rupe hârtia”.
Materiale necesare:
-câte o coală de hârtie pentru fiecare jucător
Desfășurare:
Pe rând, fiecare jucător trebuie sa rupă hârtia în patru, numai cu o singură mână. Câștigă cel care reușește să o rupă în cel mai scurt timp.
Scopul acestei activități este distracția și dezvoltarea spiritului competitiv.Distracție plăcută!

  • Joc distractiv “Patru colțuri”, Grupa Mijlocie, Nivel de vârstă 4-5 ani (Vieru Mădălina)

Copiilor le place foarte mult să deseneze și să se distreze. Astfel, vă propun jocul “Patru Colțuri “. Pentru desfășurarea acestui joc este necesar ca fiecare participant să primească o foaie de hârtie și creioane pe care vor desena. Foaia va fi împărțită în 4 părți. În colțul drept sus, participanții vor desena ceea ce obișnuiesc să facă duminică dimineața.
În colțul stâng de sus, vor desena ce hobby au. În colțul stâng de jos, vor desena ceea ce admiră la membrii familiei, iar în colțul drept de jos, vor desena o dorință pe care numai o zână ar putea să le-o îndeplinească.
Apoi, desenele vor fi amestecate și fiecare participant trebuie să ghicească posesorul foii. Dacă are dubii, poate adresa întrebări pentru a vedea dacă răspunsurile coincid sau nu. Când posesorul foii este găsit, acesta este aplaudat de către ceilalți jucători.
Scopul acestei activități este distracția, dezvoltarea gândirii, a creativității și a imaginației.Spor la treabă!

 

 

 



Call Now Button