La pas prin copilărie…Grupa Mică

La pas prin copilărie…Grupa Mică

  • Jocul emoțiilor , Grupa Mică, Nivel de vârstă 3-4 ani (Grigorescu Lorena)

Îi învățam pe copiii noștri să scrie, să citească, să vorbească politicos, să deseneze, să aibă grijă de sănătatea lor. O mulțime de lucruri care îi ajută să le fie bine. Însă, le vorbim prea puțin de un subiect esențial pentru starea lor de bine: emoțiile lor. Iată o activitate simplă, dar importantă, pe care o puteți realiza cu cel mic, cu scopul de a-l ajuta să înteleagă ce sunt emoțiile, cum se manifestă ele la nivel de mimică și cum influențează comportamentul.Pentru captarea atenției aveți nevoie de coli și de creioane colorate.

Desenați pe o coală de hârtie emoțiile: bucurie, tristețe, uimire și frică.Discutați, cu copilul, despre fiecare emoție în parte.Luați o coală albă de hârtie și desenați în centru, fața unui copil, după care trasați mimica corespunzătoare primei emoții, bucurie: ochi rotunzi, sprâncene arcuite, zâmbet până la urechi. Găsiți împreună sinonime pentru “bucuros” și scrieți-le în jurul desenului.

După care copilul trebuie să își amintească unele întâmplări în care s-a simțit foarte bucuros. De exemplu: „Ce ai făcut atunci când ai fost bucuros? Ai sărit? Ai bătut din palme? Ai râs zgomotos? Ai dansat? Ai îmbrățișat pe cineva?”,etc.Luați pe rând toate emoțiile și realizați același exercițiu.

De ce este importantă aceasta activitate?

Pentru că îl ajută pe copil să identifice mai ușor emoțiile.Identifică mai repede emoțiile pe care cei din jur le trăiesc, doar privindu-le comportamentul.Își poate regla propriile emoții mai ușor, recunoscându-le prin mimică și comportament, atunci când apar.

 

  • Joc  „Cum arăt atunci când sunt…?”- Grupa Mică, Nivel de vârstă 3-4 ani (Grigorescu Lorena)

Este un joc foarte simplu și, totodată, distractiv, pe care îl poți face cu copilul de când observi că începe să-și manifeste emoțiile de bază.Arată-i mai întâi tu cum arăți atunci când simți o anumită emoție, de pildă bucuria, sau furia: „Cum arăt atunci când sunt furioasă?”; „Cum arăt atunci când sunt fericită?”; etc. Mimează câteva emoții, apoi roagă-l pe copil să le mimeze și el, la rândul său. Pe măsură ce copilul crește, este important să cunoască cel puțin aceste 7 emoții: frica, bucuria (fericirea), tristețea, furia (mânia), disprețul, dezgustul și uimirea. Apoi, poți adauga și alte emoții. Spor la joacă și descoperire!

 

  • Joc  „Ploaia de zâmbete”- Grupa Mică, Nivel de vârstă 3-4 ani (Grigorescu Lorena)

Scopul acestui joc este poziționarea corectă a unui obiect pe baza indicațiilor, folosind cuvintele care denumesc pozițiile spatiale: pe-sub, sus-jos, în față-în spate, în-lângă.Pentru acest joc, veți avea nevoie de post-it-uri colorate și creioane colorate.După care părintele desenează un zâmbet larg pe un post-it și î-l dă copilului spunând: „Plouă cu zâmbete!- Un zâmbet pe masă.”; „Plouă cu zâmbete! Un zâmbet lângă masă.”; „Plouă cu zâmbete! Un zâmbet în spatele canapelei.”; „Plouă cu zâmbete! Un zâmbet sub scaun.” etc.  Încăperea se va umple de zâmbete și bună dispoziție. Copilul trebuie să aplice bucata de hârtie (post-it-ul) pe locul indicat de părinte. Jocul se repetă de mai multe ori, după care părintele poate schimba rolul cu copilul.După ploaia de veselie, copilul va strânge cu plăcere bucățile de hârtie, pe care trebuie să le mototolească, făcând, astfel, exerciții de dezvoltare a muschilor mici ai mâinii.Spor la joacă!

 

  • Joc „Cărțile de joc despre emoții”  – Grupa Mică, Nivel de vârstă 3-4 ani (Grigorescu Lorena)

Puteți avea un set de cărți de joc despre emoții, fie achiziționându-le din comerț, fie făcându-le împreună cu cel mic.Veți lua câte o carte și o veți da persoanei din dreapta voastră. Jucătorii pasează fiecare carte și exprimă emoția reprezentată pe ea. Cu ajutorul acestei activități, copilul are ocazia să învețe despre emoțiile negative și despre cele pozitive, îl poți ajuta să învețe cum să-și gestioneze emoțiile și cum să găsească soluții în momentele dificile. Făcând acest joc distractiv în timpul liber și cu relaxare, copilul va învăța treptat să recunoască emoțiile, să le observe, să le accepte atât la el, cât și la cei din jur și, treptat, să le gestioneze.

 

 

  • Joc de dezvoltare emoțională „Atinge emoția”  – Grupa Mică, Nivel de vârstă 3-4 ani (Grigorescu Lorena)

Pentru acest joc avem nevoie de coli și creioane colorate.După care veți desena pe coală, cele 5 emoții: frica, bucuria, tristețea, furia și uimirea.După ce ați desenat emoțiile le asezați în linie, în fața jucătorilor. Un jucător desemnat va zice ” mânile sus!”. Toți jucătorii își vor ridica mâinile. După aceea va spune „atinge emoția……!” și toți jucătorii trebuie să încerce să atingă foaia cu emoția indicată.Faceți acel lucru cu toate emoțiile. Puteți desemna câte un coordonator, de joc, pentru fiecare tură de emoții.Acest exercițiu încurajează copilul să recunoască diferite emoții și să le imite. Spor la joacă!

 

  • Joc distractiv “Umbre pe pereți”  – Grupa Mică, Nivel de vârstă 3-4 ani (Grigorescu Lorena)

Obiceiul de a face umbre pe pereți în scop ludic și educativ datează din vremuri îndepărtate. Unul dintre avantajele acestei activități, este că nu necesită o „recuzită” pretențioasă, ci doar un perete de culoare albă, o sursă de lumină și mâinile voastre. Dar cel mai important avantaj al realizării umbrelor pe pereți este, pentru copii, că le va stimula motricitatea fină, creativitatea, capacitatea de concentrare și răbdarea.

Copiii pot fi atrași mai mult către o asemenea activitate dacă vor avea ocazia să aibă în față personaje îndrăgite.Cu ajutorul mâinilor dumneavostră și ale copilului puteți învăța să creați umbre ale unor animale și păsări, având inclusiv posibilitatea de a crea adevărate jocuri de rol. Astfel, personajele create din umbrele de pe pereți ar putea „vorbi”.Exercițiul, va fi cheia pentru a reuși să le redați cât mai asemănător cu realitatea.Distracție plăcută!

 

  • Joc distractiv  „Prinde-mă dacă poți!” – Grupa Mică, Nivel de vârstă 3-4 ani (Grigorescu Lorena)

Copiii mai mici adoră să fie fugăriți. Așa că încurajează-ți micuțul să fugă, iar tu îl vei prinde și îi vei da o îmbrățisare sau un pupic. Puteți eventual să schimbați rolurile, cu condiția să râzi într-una și să spui „Mă prinde! Ajutor!”. De asemenea, pentru un plus de varietate, nimic nu vă împiedică, atunci când sunteți prinși, să vă prefaceți că sunteți animale și să le imitați.Cu siguranță că vă veți distra și vă veți umple de energie!

 

  • Joc distractiv  „Pungile cu mistere” – Grupa Mică, Nivel de vârstă 3-4 ani (Grigorescu Lorena)

Pentru acest joc veți avea nevoie pe pungi de hârtie și diverse obiecte sau jucării.Participanții vor primi câte o pungă de hârtie, în care veți pune, în prealabil diverse obiecte.Copiii nu vor avea voie să vadă ce se ascunde în pungi și vor trebui să descrie ceea ce au pipăit și să-și dea seama despre ce este vorba.Nu numai că se vor distra, dar își vor îmbunătăți și perspicacitatea.Distracție plăcută!

  • Joc distractiv  „Stai și ascultă!” – Grupa Mică, Nivel de vârstă 3-4 ani (Grigorescu Lorena)

Tot ce aveți de făcut este să vă așezați și să-l încurajați pe copil ca, pentru un minut, să stea liniștit și să asculte. După care îi veți pune câteva întrebări, precum: „De unde crezi că a venit cel mai puternic zgomot?”, „Ai auzit cumva zgomotul unei mașini/ cântecul păsărelelor?” etc. De asemenea, îl puteți pune să redea unul dintre sunetele auzite. Schimbați apoi rolurile.Va fi un bun exercițiu pentru cei mici, care sunt foarte interesați să cunoască lumea din jur. În plus, va fi o bună ocazie pentru ca micuțul tău să-și dezvolte vocabularul, să devină mai răbdător și apt să se concentreze pe parcursul unei activități.Spor la treabă!

 

  • Joc pentru dezvoltarea îndemânării „Găsește floarea magică” – Grupa Mică, Nivel de vârstă 3-4 ani (Grigorescu Lorena)

Pentru acest joc veți avea nevoie de:

  • hârtie colorată
  • un creion
  • foarfecă
  • bandă adezivă
  • sfoară

Conturați pe hârtia colorată o floare. Decupați-o.Tăiați o bucată de sfoară și o lipiți de floare (cu banda adezivă) pentru a obține un fel de tulpină.Participanții vor trebui să închidă ochii, în timp ce conducătorul jocului va ascunde floarea oriunde în camera respectivă. Pentru a le fi mai ușor să o găsească, lăsați „tulpina” să iasă din locul în care floarea a fost ascunsă.Copiii vor deschide ochii atunci când le va spune conducătorul jocului și vor începe să caute floarea.Cine o va găsi primul va primi următorul premiu: va putea el să ascundă floarea pentru următoarea „rundă” de joc. Jocul îi va stimula pe copii să-și dezvolte perspicacitatea și perseverența. Distracție plăcută!

 



Call Now Button