03 Apr Joc și voie bună cu grupa mijlocie!
- “Desene în făină”-Nivel de vârstă, 4-5 ani ( Mădălina Vieru)
Pentru începutul de săptămână, vă propun să desenați în făină. Captarea atenției se realizează cu ajutorul materialelor de lucru care de această dată vor fi regăsite în propria bucătărie. Astfel, veți avea nevoie de un șorț de bucătărie, făină și multă imaginație!
Pe o suprafață netedă, presărați făina în mod uniform apoi, împreună cu cel mic, este timpul să vă încercați măiestria, desenând cu degetele diferite forme. Acest joc poate fi desfășurat înainte de prepararea uneia dintre mese.
Scopul acestei activități este distracția, dezvoltarea imaginației și a creativității!
Distractie plăcută!
- Tur virtual “La pas prin Castelul Peleș”-Nivel de vârstă, 4-5 ani ( Mădălina Vieru)
Vă plac poveștile? Gândiți-vă la cel puțin o poveste pe care ați ascultat-o și în care apare un castel. Știați că există castele adevărate care par desprinse din povesti? Castelul Peleș din România este un astfel de exemplu, iar eu vă propun să-l vizitați printr-un tur virtual!
Scopul acestei vizite este distracția și îmbogățirea cunoștințelor copiilor legate de trecutul istoric al țării noastre. Vizionare plăcută!
- “Aricel-Poveste de primăvară”-Nivel de vârstă, 4-5 ani ( Mădălina Vieru)
Copiii adoră poveștile. Acestea joacă un rol important în educație , contribuie la stimularea creativității, dezvoltarea vocabularului. dar și la însușirea unor principii morale, esențiale în educație. Pentru astăzi vă propun povestea “Aricel-poveste de primăvară”.
Captarea atenției se poate realiza cu ajutorul lui Aricel, personajul principal. Vă sfătuiesc să le citiți povestea și să le explicați cuvintele necunoscute.
Nu uitați! După ce ați terminat lectura, recapitulați împreună cu cel mic, titlul și acțiunile desfășurate. Distracție plăcută!
- Audiție “Primăvara”, de Antonio Vivaldi-Nivel de vârstă, 4-5 ani ( Mădălina Vieru)
Muzica, cea mai profundă și complexă dintre arte, reprezintă exprimarea ideilor și sentimentelor prin mijlocirea sunetelor muzicale.
Astăzi vă invit să descoperiți “Primăvara” de Antonio Vivaldi și astfel, veți reuși să le treziți celor mici dorința de a pătrunde in lumea muzicii clasice. Captarea atenției se poate realiza cu ajutorul unui tablou de primăvară! Audiție plăcută!
- Activitate practică “Caracatița jucăușă”-Nivel de vârstă, 4-5 ani ( Mădălina Vieru)
Îți poți imagina lumea de sub ape fără caracatițe? Ar fi mult mai săracă. Știai că sunt considerate foarte inteligente? Corpul lor nu are oase, ceea ce le permite să treacă prin locuri strâmte.Ți-am trezit curiozitatea în așa fel încât să dorești să faci o caracatiță?
Captarea atenției se realizează cu ajutorul sunetelor produse de valurile mării.
Materiale necesare:un tub de carton, acuarele, pensulă și foarfecă.
Mod de realizare: vopsește tot tubul iar când s-a uscat, taie cu foarfeca unul dintre capetele acestuia în opt fâșii. După aceea, pictează- le și decorează- le. Când s-a uscat, atârn-o în cameră cu ajutorul unui fir de ață. Spor la lucru!
- Joc logic “Ajută albina să ajungă la stup”-Nivel de vârstă, 4-5 ani ( Mădălina Vieru)
Ajută albina să ajungă la stup! Gândirea logică și antrenamentul minții trebuie să facă parte din rutina zilnică a unui copil și tocmai de aceea vă propun să dezlegați misterul acestei fișe. Captarea atenției se realizează cu ajutorul fișei de lucru.Spor la lucru!
- Dans și voie bună “Zumba Kids”-Nivel de vârstă, 4-5 ani ( Mădălina Vieru)
Dansul este foarte important pentru dezvoltarea armonioasă a copiilor. Ajută la concentrare, dezvoltă echilibrul, coordonarea și flexibilitatea.Copiii au posibilitatea de a se distra și a se amuza alături de părinți.Pentru astăzi, vă propun “Zumba Kids”!
Pentru a putea învața mai ușor mișcările, vă sugerez să vă lăsați ghidați de “Zumba kids-Electronic Song – Minions”!Scopul acestei activități este distracția și satisfacerea nevoii de mișcare.Distracție plăcută!
- Activitate gospodărească “Crumble cu mere”-Nivel de vârstă, 4-5 ani ( Mădălina Vieru)
Copiilor le place să petreacă timp în bucătărie. Sunt încântați să amestece ingredientele, să le bage la cuptor împreună cu mama și sa urmărească transformarea lor într-o prăjitură delicioasă. Așa că, vă invit să pregătiți șorțurile și instrumentele de lucru.
E vremea să gătiți împreună și tocmai de accea vă propun “Crumble cu mere” !
Captarea atenției se realizează cu ajutorul rețetei.
Ingrediente:
-500 gr. mere decojite și tăiate cubulețe;
-scorțișoară;
-70-80 gr. făină;
-30-40 gr. unt;
Ungeți câteva forme de ceramică cu unt. Puneți cubulețele de mere pe fundul acestora și presărați peste mere scorțișoară după gust.
Aluatul: Amestecați făina cu untul la temperatura camerei până obțineți niște firimituri de aluat.
Puneți aluatul timp de 10-15 minute la rece, în frigider. Presărați firimiturile de aluat peste mere.
Puneți totul la cuptorul încins la 180 grade, până se rumenește ușor aluatul.
Scopul acestei activități este distracția și pregătirea unui desert delicios! Poftă bună!
- Activitate gospodărească “Sandvișuri amuzante”-Nivel de vârstă, 4-5 ani ( Mădălina Vieru)
Astăzi vă propun să pregătiți sandvișuri amuzante. Chiar și pentru cei mai mofturoși copiii, există o soluție: o gustare colorată ce poate deschide apetitul și stimulează imaginația. Așadar, dragi mămici și copii, vă invit în bucătărie!
1. Sandviș “Găinușă”
Ingrediente:
-pâine albă
-ardei gras roșu
-cașcaval
-castravete
2. Sandviș “Bufnița”
Ingrediente:
-pâine neagră
-pâine albă
-cașcaval
-morcovi
-măsline
-cruton
3.Sandviș “Regele Junglei”
Ingrediente:
-pâine albă
-morcov
-cașcaval
-măsline
-salată
-biscuiți cu cașcaval
4.Sandviș “Racul”
Ingrediente
-lipie
-cașcaval
-măsline
-castravete
Scopul acestei activități este distracția și pregătirea unor sandvișuri delicioase! Poftă bună!
- Joc pentru dezvoltarea limbajului “Cuvinte opuse”-Nivel de vârstă, 4-5 ani ( Mădălina Vieru)
Pentru astăzi vă propun jocul “Cuvinte opuse”. Acest joc este unul foarte popular și un remediu pentru plictiseală.
Ce trebuie sa faceți?
Trebuie să alegeți un cuvânt iar copilul să spună cuvântul opus (antonimul). Îl puteți ajuta de fiecare dată când nu știe, iar peste câteva serii de cuvinte să refolosiți cuvântul pentru a va asigura că l-a reținut.
Scopul acestei activități este distracția și îmbogățirea vocabularului. Distracție plăcută!