“Mâini dibace”-Grupa Mică

  • Origami -Nivel de vârstă, 3-4 ani (Lorena Grigorescu)

Unul dintre numeroasele împrumuturi valoroase din cultura japoneză este arta de a împături hârtia colorată în forme de animale și de alte obiecte.
Învăța-ți, împreună cu cel mic, să faceți figurine simple, apoi altele mai complexe, pentru a-i dezvolta coordonarea și viziunea abstractă.
Ca totul să fie mai distractiv și mai interesant, atenția celui mic o puteți acapara aducându-i un colet plin cu cartoane colorate.
Mai jos am atașat câteva modele de unde vă puteți inspira.

Spor la treabă!

 

 

  • Joc de atenție “Găsește perechea!”-Nivel de vârstă, 3-4 ani (Lorena Grigorescu)

          Pentru acest joc veți avea nevoie de două cofraje pentru ouă și de diferite jucării sau obiecte din casă, cel puțin câte 2 din aceeași categorie (2 animăluțe, 2 nasturi, 2 litere/cifre, 2 monede, 2 mașinuțe, etc).
Pentru captarea atenției folosiți o jucărie de pluș, care îl va invita pe cel mic la joacă. Într-un cofrag veți pune 6 obiecte diverse, în locuri separate. Îi veți arăta copilului conținutul cofragului, după care îl închideți și aduceți un altul gol.
Misiunea sa va fi să caute, în casă, obiecte identice sau asemănătoare cu cele văzute în primul cofrag și să le pună în cel de-al doilea, având grijă să respecte ordinea din primul.

 

  • Activitate gospodărească “Brioșe”-Nivel de vârstă, 3-4 ani (Lorena Grigorescu)

Distrează-te gătind împreună cu copilul tău.Nu prea obișnuim să ne lăsăm copiii în bucătărie. Fie ne este frică să nu se rănească, fie tindem să spunem că mai rău ne încurcă. Insă, de foarte multe ori, gătitul alături de copilul dumneavoastră poate fi foarte distractiv și îl poate învăța pe cel mic să fie mai responsabil.
Pentru a putea capta atenția celui mic, vă propun să vă costumați în bucatari și să gătiți împreună brioșe.

Vă sugerez o rețetă, delicioasă, de brioșe:

Ingrediente:
-3 ouă
-1/2 cană de zahăr
-1 plic zahăr vanilat
-75 ml de ulei
-1 si 1/2 cană de faină
-1 linguriţă praf de copt
-dulceață

Mod de preparare:
Ouăle se mixează cu zahărul și zahărul vanilat, se adaugă uleiul și se amestecă.
Apoi se pune făina cernută și amestecată cu praful de copt.
În formele pentru brioșe se pune câte o lingură mare de compoziție pentru brioșe, apoi o lingură mare de dulceață și se acoperă cu o lingură de aluat pentru brioșe.
Se coc brioșele la foc mediu timp de 15-20 minute, se va face testul cu scobitoarea.Spor la gătit și poftă bună!

 

  • Teatru de păpuși din pungi de hârtie-Nivel de vârstă, 3-4 ani (Lorena Grigorescu)

Veți avea nevoie doar de o pungă de hârtie şi creioane colorate sau markere.Acum trebuie să desenați o față pe pungă de hârtie și aveți o păpușă! Pentru a face caracterele mai elaborate, decorați-le cu fire de ață care să înlocuiască părul, nasturi pentru ochi și sclipici pentru obraji. Nu uitați să colorați buzele și genele.
Opțiuni: dacă aveți pungi de hârtie de diferite mărimi puteți creea o familie întreagă – de la copii, părinți, bunici și alte rude, fiecare cu o expresie mai nostimă ca cealaltă. Puteți folosi de asemenea și ciorapi decorați pe post de păpuși.Distracție plăcută!

 

  • Joc de mișcare “Cursa cu obstacole”-Nivel de vârstă, 3-4 ani (Lorena Grigorescu)

Amenajează în casă, un traseu cu obstacole ce trebuie sărite, tuneluri ce trebuie străbătute pe coate și un munte de perne, ce trebuie escaladat.Deși va fi o activitate solicitantă, distracția de care veți avea parte va fi deplină.

 

 

  • Joc senzorial “Gustă și ghicește”-Nivel de vârstă, 3-4 ani (Lorena Grigorescu)

Este un joc cu ajutorul căruia ai ocazia să-l convingi pe copil să guste diferite mâncăruri și să ghicească ce este.
Pentru a putea capta atenția celui mic aveți nevoie de un coș cu diverse alimente.
Alegeți câteva alimente (dulci, sărate, acre) le puneți pe o farfurie, legați copilul la ochi cu o eșarfă și îi dați în gură un produs.
El trebuie să ghicească ce este, dacă nu reușește atunci să descrie ce gust are, textura, consistentă și să spună dacă îi place sau nu. Dacă îi place și ghicește corect îl lăsăți să mănânce, dacă nu –va aștepta până când răspunsul e corect. Recompensa este să primească produsul pe care l-a ghicit. Have fun!

 

  • Joc de mișcare “Cursa mingilor”-Nivel de vârstă, 3-4 ani (Lorena Grigorescu)

Acest joc presupune dezvoltarea motricității, pentru că cel mic va trebui să poarte mingi din plastic cu lingura pe un traseu prestabilit cu obstacole.
De exemplu, puteți pune niște jaloane/jucării printre care copilul va trebui să treacă fiecare minge din plastic, într-o lingură.
Jocul este cu atât mai distractiv, cu cât sunt mai mulți participanți implicați în această cursă.
Este necesară o bună dexteritate, precum și mișcări cât mai fine pentru ca mingile să nu cadă din lingură.
Pentru captarea atenției puteți folosi un fluier și un steag.

 

  • Jocuri de  motricitate -Nivel de vârstă, 3-4 ani (Lorena Grigorescu)

Dezvoltarea motricității la copii este un proces care se întinde pe toată durata copilăriei. Indiferent dacă este vorba de alergat, sărit, aruncări sau prindere, toate aceste activități contribuie la dezvoltarea copilului.Iată câteva jocuri de mișcare care îl vor ajuta pe copil să își exerseze motricitatea:

“Pescuim cu piciorul”-Împrăștie pe jos mai multe jucării sau obiecte care pot fi prinse între degetele de la picioare. Așază o cutie în apropiere. Cerința jocului este ca fiecare participant să adune în cutia lui cât mai multe obiecte, folosind doar degetele de la picioare. Câștigă cel care umple primul cutia.

“Atinge!”-Jocul poate fi jucat in doi sau chiar mai multe persoane. Cu cât sunt mai mulți, cu atât jocul poate fi mai comic. O persoană va nominaliza un copil care timp de 10 secunde trebuie să îndeplinească o sarcină. De exemplu: “Atinge ceva albastru!”, “Atinge ceva rotund!”, “Atinge masa!”, etc. Restul participanților vor număra în cor scurgerea timpului. Se pune accent pe dezvoltarea simțului de observație, pe rapiditatea mișcărilor și recunoașterea obiectelor.

“Am voie să…?”-Fiecare jucător intreabă conducătorul jocului (care trebuie să fie un adult) dacă are voie să facă o mișcare pe care o dorește sau și-o imaginează. De exemplu, “Am voie să mă urc pe masă și să sar de pe ea?”, “Am voie să fac trei pași?”, „Am voie să sar?”, etc.
Acest joc, îi ajută pe copii să înteleagă, mai ușor, regulile pentru propria siguranță și să descopere care sunt acțiunile care nu îi pun în pericol.

Vă doresc o săptămână minunată și plină de zâmbete!



Call Now Button